Sorry..

Jag har varit rätt dålig på att skriva här i bloggen i veckan, men jag har haft rätt fullt upp!
Måndag så bakade jag till Tilde och Musses kalas och så gjorde vi pepparkakshuset. Sen gjorde vi inbjudningarna och åkte och lämnade dom runt hela Blåsmark :) Efter det var det storhandling och jag tror vi alla somnade ovaggade den kvällen :) Tisdag...hmm vad hände då...jo men det var rätt lugnt under dagen men sen på kvällen hade jag lovat barnen en adventskalender (barnens pappa hade glömt köpa och det gick inte att få tag på, jag har sökt som en tok) så då åkte jag iväg och handlade små klappar och slog in...satt inlåst på toletten och skynda mig som en galning haha. Linus var otålig och även dom stora barnen haha :) Ok få se nu Onsdag...jo då var det julbord för mig. Gott som bara den! Jag hade med mig lillen och han fick vandra från famn till famn. Jag var med mitt jobb så jag hade inga problem med "barnpassning" :) Torsdag var det mammagrupp på förmiddagen sen kom mamma och va med oss fram till kvällen då for vi på barnens julfest/luciafirande. Dom var så duktiga och Linus hade kvällen till ära sin tomtedräkt. Sen Fredag hade barnen fått ledigt från skolan för dom skulle gå på sin farmors begravning...men på morgonen kräktes Tilde! Jaha...magsjuka...typiskt. Det var bara att ställa in deras badkalas idag och ringa runt till alla barnen och säga att det blev inställt. Så klart blev både Tilde och Musse besviken men det blir ett nytt kalas, men det blir i Januari efter alla storhelger. Som tur va så var Tilde frisk idag så vi passade på att baka pepparkakor!!
Så var min vecka i korta drag :)


Musse dekorerar...


Tilde


Tides sida och Musses sida:)


Sötisar...Tilde med ljuset i ansiktet och Rasmus ser lite borta ut :)


Pojkarna hann med att softa lite i soffan ;)


Lite av våra pepparkakor, barnen ska lussa för våra grannar imorgon och ge dom varsin pepparkaka att hänga i fönstret:)


Och en bild på vackra Linus<3

Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Va typiskt att lilltjejen blev sjuk då, suck.. Men som sagt, den som väntar på nåt gott. Vilka fina pepparkakor ni gjort =) Nu ska jag ta och käka frukost, svälter typ ihjäl snart. Kramar

2009-12-13 @ 07:44:03
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

va fint det blev! vi ska nog baka papparkakor i veckan tror jag.. då börjar det bli jul på riktigt ;) kram

2009-12-13 @ 11:15:44
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: krille kungen

hehe =) mysigt när dom ligger å softar i soffan

tyckte de vart som en tuff bild

2009-12-13 @ 15:17:10
Postat av: Jeanette

Hihi tack så mycket =) Jag ska fan va fin tills vi ska gifta oss =) Är allt bra? Kram

2009-12-16 @ 13:36:52
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Jessica

nä det är verkligen inge kul alls.. vi har kört på renässans näsdroppar nu å hittills har hon klarat sig på dom.. är ju lite mera skonsamt än nezerill fast dom har vi åxå hemma om det behövs, det borde ju vara lite kraftigare grejer iaf ;)

2009-12-16 @ 14:46:40
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: fam.andersson-lindblad

ja visst är de jobbigt? jag har börjat väcka Svea på förmiddagen med förhoppningen att hon ska bli tröttare på kvällen igår kväll gick de okej! :) pappa säger jämt att vi har de för bra... men storebror var vaken väldigt mycket när han var liten :P ja men visst är de skönt när de kan sitta upp man har helt plötsligt två händer å göra saker med, köksbordet ifred och kunna läsa tidningen i lugn å ro ;) haha kram

2009-12-16 @ 17:59:35
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0