Babysim och annat...

Det var jätte mysigt igår på babysimmet. Linus gillade verkligen att få bada. Han var så söt och hade så fullt upp med att spana in alla andra så jag fick knappt ögonkontakt med han. Det var en övning där barnen skulle "ligga" på mage och min lilla kille passade på att dricka upp halva poolen :) Han var som en liten katt som lapade mjölk, tungan for ut och in :)
Både han och jag var rätt mör efter badet, Linus somnade direkt i bilen. Jag längtar redan tills nästa gång. Det var kul att träffa andra mammor och barn, jag tror dock jag var äldst. En sak tänkte jag på att efteråt i omklädningsrummet hörde jag tjejerna prata lite. Det är mycket jämförelse mellan barnen. -Min bebis väger si och så, vad väger din osv. Jag tycker det är jätte bra att man kan fråga om råd och få tips hur andra gör men man ska inte glömma bort att varje barn är unikt och en egen person fast den kanske inte väger "normalt", har lärt sig vända sig än, vägrar napp osv. Jag tror det kan finnas mammor som kan ta illa vid sig och få dåligt självförtoende "inte tro att dom duger". Dom menar säker inget illa men det är ingen tävling det här med barn. Oj låter jag som en gnällig tant nu ???  
Idag har vi -14 och sol, jag och Linus har varit på en promenad och nu sover han gott i vagnen på bron. Få se vad vi ska hitta på idag, jag skulle behöva städa lite men just idag kändes det såååå tråkigt!

Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det blir nog lätt så att folk kan ta illa vid sig om man har eller haft problem med ngt..

och det är typiskt alla att aldrig berätta det man själv haft problem med eller så allt ska vara en dans på röda rosor, men tänk att det finns alltid andra med samma problem fast dom är osynliga, tänk vad mkt hjälp man skulle få av andra om alla kunde vara ärliga och inte bara säga allt som är bra jämnt :P

2010-01-14 @ 12:27:48
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: jeanette

Skulle mer än gärna börja på babysim, men jag visar inte min kropp offentligt än.. Man kan nog inte ha sämre självförtroende än jag har nu :(

2010-01-14 @ 13:18:38
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: jeanette

Jag håller med dej, det är verkligen ingen tävling med barn. Man ska la vara glad att alla barn inte utvecklas på samma gång och likadant. Hur kul vore det? Ens barn e ju unikt.. Kram

2010-01-14 @ 20:44:28
URL: http://tattoochick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0