Trångt!!!

Som en del av er redan vet så bor vi alltså rätt så trångt...dvs 5 st i en två varannan vecka! Detta medför ju en del hmmm hur ska jag säga detta utan att låta allt för bitter...komplikationer ;)
Det jag menar är att vi klättrar på varandra i princip. Dom stora barnen delar rum så i slutet av veckan så kan dom inte ens se på varandra utan att hamna i bråk. Det blir ett väldigt "hänsynstagande" när vi har lilla Linus som sover i sin spjälsäng bredvid mig. Vi har ingen dörr att stänga om honom så efter 20.00 är det att vara relativt tyst...ja visst han är van vid ljud men jag upplever att ju äldre han blir dessto mer lättväckt är han åtminstone på kvällen. Jaha tänker ni...men det är ju bara att flytta. Jooo visst..men där är det envisa jag som har satt käppar i hjulen. Jag vill att mina barn ska få gå kvar i denna skola, ha kvar sina kompisar och dessutom trivs jag så bra här. Jag vet vem barnens kompisars föräldrar är och vilket är en trygghet för mig längre fram när ungarna ska ut och busa :) Utbudet i denna by är inte sååå stort när det gäller försäljning av hus. Jag längtar tills jag får inreda vårat hem, få göra precis som jag/vi vill ha det. I denna lägenhet har jag inte lagt ner många kronor för jag vet ju om att det bara är tillfälligt. Så i vårat kök tex är det en obestämbar färg på skåpluckorna...beige/gul ja gräslig iaf. Och hantagen är vita gjorda av trä. Till denna smaklösa inredning är det istället för kakel någon slags våtrumstapet??!! Och som pricken över i:et...ljusgröna tapeter!!! Oj va jag vill ha ett "eget" kök...suck. Jaja vem vet en vacker kanske jag också får leva som alla andra och hitta ett hus med dörrar ;)
Här är våran lägenhet, inte mycket att visa upp men jag tänkte bara så att ni får rätta känslan ;)

En liten toa :)


Pannrum/tvättstuga som även funkar som Linus "skötplats"





Hallen..


Första dörren går till toan, andra till tvättstugan


Kök


Tyvärr syns inte den vackra tapeten så bra...


Observera skåpen och handtagen...


Vardagsrummet/sovrum...


Ja ni ser...


Också barnens rum, dom har då iaf en dörr att stänga om sig :)

Jag tycker ändå att vi faktiskt har klarat det ganska bra. Vi har hittat lösningar och kämpat på.
Men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag börjar bli less... :)

Hej svejs!!



Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Oh, aj! Det kan inte ha varit skönt :P



Tyckte ändå att ni hade det fint i er lilla tvåa måste jag säga :) Jag skulle ju då hellre ha en tvåa än ingenting alls :D Hehe

2010-04-08 @ 16:54:50
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Sandra och Wilma

Köp vårat hus, vi ska sälja=)

2010-04-08 @ 19:15:13
URL: http://sandrafjallstrom.blogg.se/
Postat av: fam. Andersson - Lindblad

uha! tycker ni ska köpa sandras och wilmas hus :D hehe fy vad trångt! :D starkt att ni klarar gå på varandra! :) hehe kram

2010-04-11 @ 18:37:54
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0