Regnig dag och sjuk flicka

Min lilla Tilde är sjuk, hon har 39 graders feber och kräks. Det är som om febern inte vill ge sig fast hon fått alvedon (tur det finns suppar) Hon brukar kräkas när hon har hög feber men nu har hon varit så här i snart ett och ett halvt dygn...så länge brukar det inte hålla i sig. Lilla gumman min, hon är helt slut och vill ha hjälp när hon ska gå på toan för hon känner så konstig när hon ska gå. Jag har skickat iväg Krille för att inhandla mera suppar, festis och isglass. Tur att Linus är en snäll kille som sover gott på dagarna och att hon har en sådan klippa till storebror som tröstar hon. Igår var jag själv med barnen (Krille var och hjälpte sin pappa) och dom var så fina alla tre. Rasmus tog över och sövde lillebror medans jag var hos Tilde som kräktes. Han hjälpte Tilde med vatten och papper medans jag ammade Linus. Vilka duktiga barn jag har, jag blir alldeles varm i hjärtat. Jag hoppas det vänder snart för lillan så hon inte blir uttorkad, i natt har hon fått behålla lite vatten i alla fall. Fortsätter hon så här får jag nog ringa till las i kväll och höra om dom vill ta in hon. Bara vänta och se hur dagen blir.


Älskade barn<3


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja det e så mysigt, att man inte pussar ihjäl honom alltså =) Idag har vi badat honom, och han älskade verkligen det, han bara låg och tittade på mej. Och så har vi köpt nya kläder, så nu ligger han i vagnen och ser så go ut =) Kram

2009-10-04 @ 13:12:15
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Jessica

tyvär verkar det dåligt med den biten, räknar nog att gå över några dagar iaf.. men nån gång ska den väl komma ut, men känns offantligt långt bort, kommer typ få en chock när det sker.. haha :P

2009-10-04 @ 14:35:53
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: fam.andersson-lindblad

åh ibland är det skönt å veta att man har en till så man kan be om hjälp ;) men men,jimmy hade en trevlig kväll får väl unna honom det ;)

Vilka duktiga barn du har =) Jag har bara en fundering.. När man får fler barn... kan man älska alla barn lika mycket? dum fråga kanske,vill gärna ha en till nämligen men är rädd att man inte kan gilla bägge två lika mycket... :S Men de kanske man gör ändå... hoppas lilla tilde frisknar till snart =) kram

2009-10-04 @ 14:55:29
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

Okej så det löser sig automatiskt då =) hehe hade hoppats på de ;) är det tätt mellan ramsus och tilde? Nae stackars Tilde,inget kul å va så sjuk :( kram

2009-10-04 @ 19:27:28
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Tack =) Ja han e riktigt underbar. Hur går det med Tilde? Kram

2009-10-05 @ 11:38:08
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

hehe då kanske de blir en till snart då ;) haha Ja vi vill ha en till nu tajt efter Svea.. Så det blir när det blir typ... först ska jag få godkänt på besiktningen den 14 hos BM ;) hehe Men det är som du säger,barn har roligt ihop och även tjiv men det är nog övervägande roligt.Hoppas Tilde frisknat till nu =) kram

2009-10-05 @ 13:43:02
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

det är de värsta med hösten,alla sjukdomar som kommer då :s Jag är oxå förkyld bara hoppas Svea slipper.. än har det gått bra peppar peppar bara hoppas att man slipper å va mer sjuk :S uscha.. Nu ska vi gå ut å njuta av sista kvälls solen.. Jag är själv med hund å bebis ikväll med :P kram

2009-10-05 @ 16:56:37
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0