Mamma lyx...

...är bla
-Att få duscha länge och slippa ha öronen på helspänn ifall bebisen vaknar.
-Att få vara i fred på toa :)
-Att få ta hand om sig själv lite, typ lägga en ansiktsmask och noppa ögonbrynen.
-Att få äta en varm måltid.

Det är några exempel på vad jag kan känna är mamma lyx :)
För någon kväll sedan tog jag mig tid att få njuta lite av denna lyx. Bara jag och mina Clinique produkter, en varm låååång dusch, en fot fil, rakade benen i lugn och ro, ansikts vård, låst dörr ingen som grät och ingen som ropade mamma eller ryckte i dörren :) Och en timma senare kom en ny Linda ut med nya krafter och energi ;)
Det behövs inte mer än en timmes egenvård så är man redo för ny friska tag!



Ps. Linus kände knappt igen mig, han är ju van sin spydoftande, skabbiga mamma ;)

Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tack =) Du är så himla snäll. Va glad jag blir =) Det e verkligen som du säger, en ren hysteri kring amning, du ska göra si och inte så, och ingenting man gör verkar rätt enligt vissa barnmorskor, men jag måste ju gjort rätt eftersom Hugo har gått upp så bra i vikt? Va skönt att Linus mår bra =) Kram

2009-10-08 @ 10:22:50
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Jessica

jo man kan ju hoppas att den vill komma snart, men jag tvivlar, den har nog valt att bosätta sig där inne

2009-10-08 @ 15:12:50
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: fam.andersson-lindblad

haha ja det det där ÄR mamma lyx ;) hehe kram

2009-10-08 @ 15:16:59
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: fam.andersson-lindblad

Tack :) Jimmy insåg nog oxå nu när han kom hem i eftermiddag att han kanske ska hjälpa till lite mer.. Så de gick till affären å handlade lite, då fick jag gjort en hel del,de e ju inte det att man vill vila eller så men jag vill gärna få saker gjort.Hatar när de e oordning här hemma,vill ha rent omkring mig. =) hehe inte perfektionist på nåt vis men det ska vara ordning och inte saker överallt ;) Så fick min stund för mig själv innan skönt å slippa lyssna om Svea skriker eller inte.. kram

2009-10-11 @ 19:37:23
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0