Underbar morgon..

Å vilken härlig start på dagen!! Jag steg upp före barnen vaknat, drack min första kopp kaffe och åt en god frukost. Det var alldeles tyst och det enda som hördes var ett svagt tickande från klockan på väggen...Precis när det var dags att väcka dom stora barnen hörde jag ett vackert surrande från minstigen. Jag var och sa god morgon till honom och får det vackraste leendet och ett glatt tjut till svar :) Sen så kom Rasmus och Tilde upp och mös med sin lillebror medas jag fixade frukosten. Sen dags för morgontvätt på den lille medans dom stora fikade och klädde på sig. En riktig mys morgon utan protester. Det är sådana här stunder som är guldkorn i vardagen. Det får mig att stanna upp och bli varm i hjärtat. Jag påminns om hur rik jag är och vilken tur jag har...
Sen när jag släpper av skolbarnen och pussar dom, säger hej då och att jag älskar dom vinkar dom och säger - Älskar dig med mamma!! Även om vi säger det ofta så gäller det att ta vara på sådana här stunder, stanna upp och njuta. Vem vet hur länge dom tycker det är ok att pussa mamma på skolgården? Det kan ju bli pinsamt :)
Sen när jag och Linus kom hem gosades vi en stund, sen käkade han lite och somnade i min famn...

Jag höll han länge, tog vara på stunden. Lyssnade till hans lugna andetag njöt att vara mamma till tre underbara barn...

Hej svejs!!


Kommentarer
Postat av: fam.andersson-lindblad

aw! mysigt! vill med ha fler barn! :)

2009-11-24 @ 21:07:53
URL: http://jimmylotta.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Det är verkligen det bästa som finns att vara mamma, det bästa. Längtar tills Hugo säger att han älskar mej, då kommer jag börja gråta. Börjar ju nästan gråta bara han ler mot mej. Kram

2009-11-25 @ 11:57:33
URL: http://tattoochick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0