Lördag morron...

Dags för en liten uppdatering igen. I Torsdags va vi då till Ikea och shoppade lite grejer, hittade allt jag behövde. Fy vilken skillnad det är på priserna på sängkläder om man jämför med tex Barnenshus. Hittade jätte gulliga till bebben för mycket bra pris : ) En mobil som ska få hänga över skötbordet och lite annat smått å gott blev det oxå. Ska börja göra iordning "kring skötbordet" men det måste nog bli lite svalare ute om jag ska orka det.
Bilder från resan (tack å lov för AC i bilen!!!!)

(måste sitta lite snett så bebben rymms)


<3

Fredagen blev en riktig mys dag, steg upp på morgonen och fyllde kylbagen med div godsaker : )
Gjorde goda baugetter med Dallasallad, köttbullar, skinka, gurka och ost. Packade bullar, kakor, kaffe, dricka, jordgubbar och grädde. Sen blev det en heldag på stranden. Tilde gumman var med oss för hon ville inte följa med och se storebror spela fotboll (summergames) Åh vilken underbar dag. Både jag och Krille badade ; )
Jag hade aldig orkat vara ute om jag inte fick dopppa mig, pust och flämt!! Jag känner att jag är gravid om vi säger så...Var orolig för en förlossning pga överhettad kropp möter 22 gradigt vatten = värsta sammandragningarna : ) Haha men det gick bra, bebben tyckte nog oxå det var skönt att få svalka sig. Däremot så har jag bränt mig, ajaj...
Det finns inte så många sätt för en gravid Linda att sola, antingen sitta upp eller ligga på sidan...eller så stå. Ryggläge går inte och mage  säger väl sig självt. Så magen fick lite för mycket sol och även axlarna, nåja det lägger sig väl snart. Krille hjärtat går oxå i en ton av kräftröd, Tilde klarade sig, mycke solskydd! Men underbart hade vi det. Sen for Tilde till sin pappa och jag å hjärtat for hem och tog oss en svalkande dusch och sen kring 18 tiden for vi till Södrahamn och åt middag med Tobbe, Johan, Emma och två till (som jag inte minns namnet på sorry!)
Det blåste härligt från havet och Tobbe hade med sig grillen, vi hade ju haft picnick hela dagen så vi blev bekväma och köpte gilllad karre och pot.sallad men några goda chorizokorvar hade vi och grillade mums! Sen blev det lite kubbspel och skratt. Sen gick vi en sväng på stan och såg lite folk, affärerna hade ju öppet till midnatt och alla barnen som spelar summergames ihelgen tågade genom stan.

Johan och Tobbe


Emma och ?? fan jag har inget minne...

<3 mitt

oxå jag och bebben

Idag vet jag inte riktigt va vi ska hitta på , det blir då inte att ligga och pressa iaf : )
Det har varit en varm natt och jag har vandrat och bytt plats, legat i soffan framför altandörren för att få luft. Nä nu är kaffet klart och jag ska gå och väcka Kristoffer och bjuda honom på en god frukost.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0